Geen onderlinge overeenkomst en niet getekend en wat nu?
Hallo mensen,
Ik wil graag even vraag stellen, ik heb vandaag dus een stage (4uur) dag bij de macdonalds gedaan, ik heb het contract getekend thuis en meegenomen naar de MacDonalds. Hun waren het blijkbaar vergeten om te tekenen want ze vroegen er niet meer om, ik zei er ook niks van omdat het mij niet boeide/het vergeten was. Maar nu komt het, op het laast zeiden ze dat ze het geen geschikte functie voor mij vonden (dankjewel mac na 4 uur zeggen en verder er niks van te laten merken)… Dus bode ze mij aan in de keuken stage te gaan lopen, dit weigerde ik, weer 4 uur voor niks werken en misschien weer voor geen contract. Maar nu is mij vraag; is het niet zo dat als je gewerkt hebt ZONDER contract je automatisch een 'geen schriftelijke en mondelinge overeenkomst hebben' een contract hebt als je eigenlijk een STAGE contract zou hebben? Als dit zo is, kun je dan zeggen welke wet (nummer aub)? En oja, het boeit mij niet dat de MacDonalds het niet leuk zou vinden dat ik dat tegen hun zou zeggen, hadden zij beter moeten opletten. Kan dit nog gebreken want ze zouden terugbellen omdat ik met eens was.
Leesvoer:
https://fnvjong.nl/stageovereenkomst
Vergeet ook niet dat zij jou werk aangeboden hebben en dat jij dit geweigerd hebt..
Dit hebben ze ook maar mondjesmaat gezegd, niet echt officieel dus betwijfel ook of dit serieus was maar dat het meer was om mij weg te krijgen.
En staat er niks over termijn, proeftijd o.i.d. in?
8-|
Heb een vermoeden wat hun besluit zal zijn...
Maar als ik je een advies mag geven? Schouders ophalen, jammer van die 4 uur en nu verder....(weer een ervaring rijker);-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.