Mag ik een gemiste schoolexamen opnieuw maken zonder die te gebruiken voor mijn herkansingen?
Ik zit in me eindexamen jaar van havo. Dit houd op onze school in dat we drie weken schoolexamens hebben (verdeeld over een jaar). En een groot eindexamen. Na de laatste SE week mag je 3 herkansingen maken. Tijdens de eerste schoolexamens (van Schoolexamen week 1), hebben wij woensdags een Engels brief moeten schrijven. Dit gebeurde in de mediatheek, maar aangezien de mediatheek te klein is om alle havo leerlingen in een keer in op te vangen werden de leerlingen opgedeeld, leerlingen zonder scheikunde moesten s'ochtends en leerlingen met scheikunde s'middags. Dit stond ook zo vermeld op onze planning van de SE week, maar ik maakte natuurlijk de fout om niet te kijken naar wel of geen scheikunde. S'ochtends werd ik wakker om 9.00 (moment dat de test begon) en had allemaal appjes gekregen van medeleerlingen die gingen over waar ze die engels brief moesten maken. Toen wist ik het, ik zit helemaal verkeerd ik was meer dan een half uur te laat aangezien ik met de bus moest komen, en ging met ligte paniek naar de teamleider. De teamleider en ik hebben een slecht verleden met elkaar de man heeft mij nooit eerlijk behandelt en zei dan ook dat ik de test ipv gwn in de middag met scheikunde mocht maken moest gebruiken als herkansing. Ik ben het hier absoluut niet mee eens en ben naar de examen commissie gestapt (na SE week 3 ongeveer een half jaar later, ik weet dat ik laat ben). Nu is mijn vraag sta ik in mijn recht? Examenreglement is te vinden op strabrecht.nl. SS zijn toegevoegd
En let ondertussen ook een beetje op je grammatica en spelling; hier maakt je je examinator Nederlands niet gelukkig mee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.