Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je een presentielijst invullen met een rode pen?

ik wil graag weten als je verplicht bent een presentielijst intevullen met een blauwe pen of als de kleur niet uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
947
tinus1969
7 jaar geleden
Ik vermoed dat daar geen wettelijke regel voor is. Etiquette zegt dat je voor dit soort documenten blauw of zwart gebruikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het heeft niets te maken met etiquette, maar of de computer het kan herkennen. Rood wordt door de computer meestal niet herkend, en dus is je rode invulsel als niet present gehonoreerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddie, lang niet elke presentielijst wordt door de computer verwerkt. Ik werk zelf bij een opleidingsinstelling, en de presentielijsten worden hier gewoon op papier opgeslagen. Of die dus met blauw, zwart, rood, geel of groen worden ingevuld, maakt voor ons helemaal niets uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je wilt dus graag weten OF je verplicht bent een presentielijst in te vullen met een blauwe pen of DAT de kleur niet uitmaakt.

Bij het invullen van een presentielijst gaat het erom dat de organisator of de instelling wil weten of je aanwezig ben (geweest) of niet. Het gaat er dus om dat je een naam, paraaf of handtekening zet waaraan men kan zien dat je er inderdaad was. De kleur van de inkt doet dan niet ter zake.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kleur doet wel degelijk ter zake.
Het gaat er om dat de computer het kan herkennen. Rood wordt door de computer meestal niet herkend, en dus wordt het rode invulsel als niet present geregistreerd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding