Heb je recht op een ww-uitkering als je stopt bij vaste werkgever dmv vaststellingsovereenkomst, maar ondertussen net bent begonnen als ondernemer?
Ik werk bijna 9 jaar voor dezelfde werkgever in de zorg en heb het overgrote deel 32u per wk gewerkt. Het werk werd steeds zwaarder dus wrs gaan we dmv een vso uit elkaar. Ik ben een half jaar geleden een half jaar voor 50 % in de ziektewet geweest en ben daarna voor 24u terug gekomen.
Ik wilde mijn droom achterna, namelijk naast mijn werk een yogastudio opzetten. Afg augustus heb ik mezelf ingeschreven bij de kvk. Heb echter nog geen opdrachten of klanten. Echter merk ik nu dat mijn vaste baan teveel van me vraagt. Mijn werkgever wil me niet graag kwijt, maar ondersteunt me wel en wil het op goede manier afsluiten.
Weet iemand of het mogelijk is om met behoud van WW uitkering me verder te ontwikkelen als ondernemer? Er zijn mogelijkheden als je vanuit WW als zzp-er aan de slag wil. Echter zullen ze mij misschien al als ondernemer zien, omdat ik al ingeschreven stond. Dit is dus een andere situatie. moet ik dan blijven solliciteren?
Of zou het mogelijk zijn om nu geen gebruik te maken van ww, maar het recht te blijven behouden mocht het niet lukken als zzp-er? Een andere vraag: Een andere vraag is hoe het zit met het aantal uur waarop mijn WW uitkering wordt gebaseerd. Ik ben in juli van 32 naar 24u gegaan. Houdt dat in dat ik op basis van 24u een uitkering krijg? En zo ja, zou het nut hebben om hier met UWV over in gesprek te gaan of kan mijn werkgever mij hierin nog in tegemoet komen?
Ik heb as dinsdag een vervolggesprek met mijn leidinggevende.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.