Hoe groot is het niveauverschil tussen MBO niveau 3 en niveau 4?
Ik wil mogelijk in 2017 een voltijdstudie volgen in de richting van Toerisme en Recreatie. Nu ben ik aan het twijfelen voor welke niveau ik ga. Met mijn diploma kan ik instromen zowel op niveau 3 als op niveau 4. Alleen vraag ik me af hoe groot het niveauverschil tussen 3 en 4 is? Bijvoorbeeld de talen; welke Europees Referentiekade is er dan? Ik dacht zelf dat je op niveau 4 ook Nederlands en Rekenen op F3 moet behalen toch?
Ik moet er wel bij vertellen; dat ik tegen die tijd 9 jaar niet meer in de schoolbanken gezeten heb. Destijds ben ik gestopt op niveau 3.(niet de juiste mentaliteit) Nu negen jaar verder wel veel meer werkervaring opgedaan, wat gerelateerd kan worden aan de opleiding die ik voor ogen heb. En zéér gemotiveerd om alsnog een MBO diploma te behalen. Als ik op niveau 3 zou beginnen, zou dit drie jaar duren. Plus nog één jaar als ik niveau 4 wil behalen. Anders is het evenmin drie jaar als ik gelijk op niveau 4 begin. Is het beste om op het niveau te beginnen, waar ik gestopt ben of op het niveau wat nu bij mij het beste past?
Alvast bedankt voor de mogelijke reactie(s) op mijn vraag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.