Onze docent Nederlands tekend met een dikke stift een snor bij je als je tijdens de les naar het toilet moet, mag dit?
Tussen de lessen in heb je voldoende tijd om naar het toilet te gaan. Ben je dan te lui, dan weet je wat de consequentie is.
Dan zou ik zeker mijn plas nog even ophouden.
a) al teveel geloop de les verstoort (dus áls je moet, ga dan rustig weg en kom rustig terug, zeker in de hogere klassen kun je afspreken dat ze het niet hoeven te vragen omdat dat in feite nog meer stoort) en
b) ze zélf de verantwoordelijkheid hebben om iets van de les op te steken (dus probeer indien mogelijk niet weg te gaan tijdens de uitleg, zeker als jij weet dat je die hard nodig hebt). In een blaas-politie geloof ik niet: laat ze zelf maar leren om te bepalen wat geschikte momenten zijn om naar het toilet te gaan. Als blijkt dat daar massaal misbruik van gemaakt wordt, kunnen we altijd nog zien.
Deze methode is, zachtjes uitgedrukt, te allen tijde onacceptabel,
En hoe weet jij dat er genoeg tijd is tussen de lessen door? Dat is er namelijk niet, je moet meteen naar het volgende lokaal voor de les.
En als je nou echt even een bruine trui moet breien :0 dan heb je aan 1/2 minuten niet genoeg hoor. Tenminste... ik weet niet of jij supersnel racepoept, maar ik in ieder geval niet. Maar het is niet op een lijst of dergelijke, ze tekent echt een snor op je gezicht @Poet bij je en op je is hetzelfde.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.