Wat zijn de opties omtrent school verlaten?
Ik word met de dag ongelukkiger op school. Ik kan alleen maar denken "ik hoor hier niet, waarom ben ik hier nog?". Maar wat kan ik dan nog? Ik doe vwo en ben niet meer leerplichtig, zou ik misschien een vmbo-examen kunnen doen?
Toegevoegd na 15 minuten:
Vroeger had ik nog ambities. Tegenwoordig zou ik wel tevreden zijn met een routinebaantje waar je geen opleiding voor nodig hebt. Ik zou graag iets willen horen van een daadwerkelijke schoolverlater, dus als die er is...?
Toegevoegd na 20 minuten:
Het is meer dat mijn problemen met school mijn privéleven beïnvloeden, ik voel me al neerslachtig als ik alleen al aan school dénk. Ik kan ook totaal niet meer ontspannen, slapen gaat niet meer.
Toegevoegd na 30 minuten:
Er lijken meerdere vragen over mijn situatie te zijn:
a) ik haat mijn profiel en mijn leraren. En mijn medeleerlingen eigenlijk ook.
b) ik zit op een vrij prestigieuze school, die ziet liever geen schoolverlaters. Bovendien ben ik ook zo'n leerling waarvan men hoge verwachtingen heeft, niemand kan geloven dat ik met school wil stoppen.
c) ik wilde graag van een schoolverlater horen, of het nou echt zo verschrikkelijk is om zonder of een eigenlijk te laag diploma door het leven te gaan.
Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor alle antwoorden en reacties! Voorlopig kijk ik het allemaal maar aan, maar ik weet nu wat ik wel en niet kan doen.
Vergooi je toekomst niet hoor, dat is eeuwig zonde.
Wat wil je weten?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.