Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel lesuren is Engels verplicht op de middelbare school?

Hoi, ik zit op de middelbare en wij hebben Engels, (je verwacht het vast al wel) maar we hebben het maar drie uur per week. En volgend jaar krijg ik zelfs maar twee keer per week Engels! :'(
Dit vind ik ontzettend jammer, (en dit zeg ik niet omdat die Engels leraar zo knap is! ^_^) want Engels is mijn favoriete vak en ik zou het graag meer willen hebben. Toen vroeg ik me af of het wel eigenlijk hoort dat ik maar zo weinig Engels krijg, want het is best wel een belangrijk vak. Zouden jullie het weten? Ik doe trouwens havo/vwo leerjaar 1 en een lesuur bij ons duurt 45 min.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De school bepaalt dat zelf. Drie lesuren Engels per week is overigens vrij standaard.

De wet bepaalt dat de havo 4700 normuren heeft. (Een normuur is 60 minuten). In totaal moet je in de 5 Havojaren dus zoveel volle uren les hebben gehad.

Dat zijn dus: 60/45 x 4700 = 6266.67 zeg maar 6267 lesuren van 45 minuten. Dat zijn er gemiddeld ruim 1253 per jaar.
Computoon
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat klopt, in de bovenbouw krijg je nog maar twee uur per week Engels.
http://helenpark.nl/Media/view/2231/Lessentabel+havo+bovenbouw.pdf?
Blijkbaar moet er ook tijd over blijven voor andere vakken, en je wou toch ook niet vijf extra uren in de week op school zitten ? ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing