Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je 18 jaar of ouder bent kun je starten met een vavo-opleiding vwo. Daarop kun je worden toegelaten wanneer je een overgangsbewijs van vwo-4 naar vwo-5 hebt (maar kunt niet wisselen van profiel).

Vavo betekent: voortgezet algemeen volwassenen onderwijs. Jongeren zonder diploma krijgen via het vavo alsnog de kans om een diploma te halen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je wordt trouwens ook toegelaten als je in het bezit bent van een havo-diploma. Alleen op basis van leeftijd staat nog niet vast of jij vwo zou mogen doen, er moet wel al een goede basisscholing gevolgd zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Als je nog op school zit (HAVO examen gedaan?) en nog niet wilt gaan werken , maar misschien nog 2 jaar doorgaan? > dan zou ik naar een schooldirectie toe gaan en mijn vraag daar voorleggen. Gemotiveerd, onderbouwen en duidelijk proberen te maken dat je hier helemaal voor wilt gaan.

Weet niet in hoeverre je leeftijd een groot bezwaar zou kunnen zijn? ik weet dat als je met 18/19 van de MAVO komt met diploma je WEL door kunt naar de HAVO (althans dat zou niet de eerste keer zijn), dus ga eens praten, misschien is er een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing