Wie is de eigenaar van een afstudeer eindproduct?
Onlangs een afstudeerproject afgerond m.b.t. het herbestemmen van een bepaald gebouw. het plan omvat een complete studie omtrent het herbestemmen vna een gebouw, inclusief haalbaarheidstudies, bouwtekeningen, omgevingsvergunningen, berekeningen etc. Nu rest mij de vraag: wie is de eigenaar van het 'ontwikkelingsplan'?
Ik heb een duale studie gevolgd, wat betekend: 2 dagen per week naar school, 3 dagen per week werken (tijdens werken bepaalde competenties behalen die met school afgesproken zijn)
Tijdens de afstudeerperiode zag mijn rooster er als volgt uit: 3 dagen in de week werken (onafhankelijk van het afstuderen) en 2 dagen per week thuis zitten om af te studeren. tijdens deze 2 dagen heb ik het afstudeerproject conform bovenstaande omschrijving opgestart, uitgevoerd en afgerond. De enige link met het bedrijf is dat hun met het idee kwamen dat dit gebouw leeg stond en een herbestemming misschien een leuk onderwerp is.
Contractueel gezien: ik was in dienst van een detacheringsbureau, wat mij uitleende aan het bedrijf waar ik dus de 3 dagen in de week werkte.
Mijn ultieme vraag luidt dus:
Wie is nu dus 'eigenaar' van het complete onderzoek / afstudeerproject? Ik, het bedrijf waar ik werkte of het detacheringsbureau?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.