Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welk CEFR-niveau zitten leerlingen in groep 7 én leerlingen in groep 8 ongeveeer wanneer gestart is met Engelse lessen op school in groep 5?

De gebruikte methode is Take it Easy. De Engels toets van Cito is op A1 (A2?) niveau.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Erna55
8 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet.
De citotoets toetst of niveau A1 gehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Negeer het gedeelte over de Cito maar! Ik ben heel benieuwd op welk CEFR-niveau leerlingen in groep 7 én leerlingen in groep 8 zitten die gestart zijn met Engelse lessen in groep 5 (met de methode Take it Easy)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beste Evaaa31,

Als kinderen in groep 5 met Engels begonnen zijn zitten ze waarschijnlijk in groep 7/8 tussen niveau A1 en A2.
In groep 7 op niveau A1 en (afhankelijk van het aantal uren les en aandacht die er aan Engels wordt gegeven) in groep 8 rond A2.
Als je naar het voorgezet onderwijs gaat, wordt minimaal niveau A1 verwacht.
Met niveau A2 kun je echter wel beter meekomen. Iets wat logisch is.
Rond de vierde klas hoor je op niveau B2 te zitten. (normen voor VWO/ Atheneum)

Deze niveaus zeggen niet hoe goed iemand is in Engels. Als iemand ontzettend goed kan luisteren naar Engels en het echt niet kan spreken en hij heeft officieel niveau A1, zegt dit niks. Met luisteren zit hij misschien al op niveau B1.
Het is dus een maatstaaf.

Ik hoop antwoord te hebben gegeven op uw vraag!

M.v.g.
Floor2902
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding