Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

slaag ik voor mijn examen als ik een 3 of lager haal en voor de rest allemaal voldoendes?

Ik zit op VMBO Kader. Ik denk bij alles wel een voldoende te halen behalve voor Biologie. Dus vandaar mijn vraag. Het is mij niet helemaal duidelijk

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, als het gemiddelde van al je centraal examens maar wel een 5,5 is. Het hangt er dus vanaf in hoeveel vakken je examen doet en hoe goed je die examens maakt. Als je in zeven vakken examen doet en zes 6'en haalt en één 3, dan kom je uit op een gemiddelde van 5,6 en ben je dus geslaagd. Zelfs als je maar zes vakken volgt en vijf 6'en haalt en één 3, kom je uit op (precies!) 5,5 en ben je geslaagd. Let wel, als je in dat scenario voor een vak een 5,9 haalt, bent je gezakt!

Naast het gemiddelde van een 5,5 voor je CE moet je er ook voor zorgen dat je eindcijfer (het gemiddelde van je schoolexamen plus het CE) voor in jouw geval biologie minimaal een 4 is. Is dat het geval, dan moet je ook nog zorgen dat je die 4 compenseert met een eindcijfer van een 7 voor een ander vak. Sta je nu al een 3 voor je schoolexamen, dan ga je het dus niet redden met een 3 voor je CE en zul je hoger moeten gaan scoren.

Allemaal erg ingewikkeld, maar het is dus zeker mogelijk.
Succes nog met de laatste loodjes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing