Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit op een USA High School de stoel aan de tafel vast?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Wellicht om te voorkómen dat een scholier in een boze bui ermee zal gaan smijten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Omdat het veel handiger is. Je hebt weinig aan een schoolstoel zonder tafel en weinig aan een schooltafel zonder stoel. Las ze aan elkaar en je hebt altijd een kant-en-klaar plekje voor een leerling zonder schuiven en schikken. Bij ons was dat vroeger precies zo, en meestal twee naast elkaar ook nog eens. Braaf en bruikbaar.
Maar tegenwoordig moet er hier zo nodig soms in groepjes gewerkt worden, soms alleen, soms in kringgesprek enz.enz.enz… Dan werkt dat niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En allemaal reuzen sosiaal hoor maar word er ook nog is iets geleert, hiero? Bah! Humbug! Maar dat terzijde, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft het niet ook te maken een actievere werkhouding (rechtop zitten), te creeeren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, in mijn ervaring van lagere en middelbare school, en naar wat ik in films zie: onderuithangen kan in zo'n bank net zo gemakkelijk als op een losse stoel.
Dat kon dan weer niet in sommige hoorcollegezalen van de RuG. Daar zat je op banken met dicht tegen de buik een smalle plank vast aan de rug van de rij voor je - als krappe kerkbanken.
Vreselijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat als de stoel maar dicht genoeg bij het tafelblad zit, onderuithangen wel degelijk moeilijker/onmogelijk wordt.
Dit levert natuurlijk wel weer andere problemen op bij leerlingen die bijvoorbeeld wat dikker zijn. Die passen er dan weer niet tussen.
Het lijkt mij ook niet prettig nee zo dicht op de tafel, maar het is nu eenmaal wel zo dat je onderuit gezakt sneller wegsuft, dus zinvol is het wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer het maar eens uit. De ruimte maakt weinig verschil. Bovendien zijn die amerikaanse stoel/tafel combi's vaak zo gemaakt dat je de tafel weg kan draaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemd zo zien wordt in de USA School soms ook in groepjes gewerkt.: https://romyintheusa.files.wordpress.com/2014/10/10665867_771586176232778_8206477911822812156_n.jpg

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding