Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik natuurkunde toevoegen aan mijn diploma?

Over een jaar heb ik mijn vwo diploma gehaald.

Ik heb hierin geen natuurkunde zitten en zou dat graag wel willen. Dus is het mogelijk om ergens versneld dit vak te halen en bij je diploma op te zetten?

Toegevoegd na 48 seconden:
Dus ik bedoel nadat ik mijn diploma binnen heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je slaagt, krijg je er een certificaat voor. Je kunt geen vak laten "bijschrijven" op een al behaald diploma. Alle veranderingen die je daarop zou aanbrengen, maken het ongeldig.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat kan wel (aldus de bron):

"Ik wil een 2e diploma halen. Kan dat?
Ja, dat kan. Dat kan bij de staatsexamencommissie of bij een ROC. Je kunt alleen niet een gekregen diploma vernietigen en een volledig nieuw diploma krijgen.
Voorbeeld: je hebt een diploma vwo profiel Natuur en Gezondheid en doet nu bij een ROC twee vakken waardoor je in combinatie met de eerder op de dagschool behaalde cijfers een diploma vwo profiel Natuur en Techniek kan halen. Dan krijg je een nieuw diploma met cijferlijst waarop ook de cijfers die je haalde aan de dagschool staan. Rond je 2 profielen bij 1 instelling in hetzelfde jaar af, dan krijg je 1 diploma waarop allebei de profielen staan, en twee aparte cijferlijsten."

Je kunt zo'n extra vak op verschillende plaatsen halen; onder meer bij de bekende schriftelijke opleiders. Je doen dan Staatsexamen.

Toegevoegd na 1 uur:
Zie ook deze (uit de tweede bron), de situatie 'nieuw diploma met ander profiel' lijkt me op jouw van toepassing maar dan moet je wel alle vakken hebben die onder dat profiel vallen.

"Vraag

Kan ik het gemiddelde cijfer van mijn vwo-eindcijferlijst ophogen om in een hogere lotingsklasse terecht te komen? Bijvoorbeeld door een (paar) vak(ken) opnieuw af te leggen met een staatsexamen?

Antwoord

Nee, een eenmaal afgegeven cijferlijst bij een diploma wordt niet opengebroken. Wat wel kan is een nieuw diploma halen met hetzelfde profiel, maar dan moeten alle vakken opnieuw afgelegd worden. Een nieuw diploma halen met een ander profiel kan ook. De overige vakken met de bijbehorende cijfers worden dan meegenomen als vrijstelling van rechtswege. Vervolgens doet u staatsexamen voor de resterende vakken die nodig zijn voor het andere profiel."
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik zeker wat aan.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: