Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je studiefinanciëring stopgezet worden bij langdurig verzuim als je meerderjarig bent?

Ik ben 24 en doe een mbo4 opleiding.
Aangezien ik vwo heb gedaan vlieg ik gemakkelijk door de stof heen. Vanwege hoge vaste lasten moet ik veel werken en verzuim ik af en toe één of meerdere uren.

Kan studiefinanciering ingekort worden als je ten eerste op een mbo4 opleiding zit, en ten tweede meerderjarig bent?

Ik ben niet absurd veel afwezig maar er wordt al een notitie gemaakt als je meer dan 16 uur afwezig bent geweest..

Ik lees verschillende dingen op internet, heeft iemand het juiste antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De prestatiebeurs geldt vanaf 2005 ook voor mbo niveau 3 en 4.
Doe je een opleiding op niveau 1 of 2, dan is je beurs altijd een gift. Doe je echter zoals jij een opleiding op niveau 3 of 4, dan wordt de beurs pas een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt, gerekend vanaf je 1e maand studiefinanciering. Haal je geen diploma, dan moet je alles terugbetalen: je basisbeurs, je aanvullende beurs en je studentenreisproduct. Alleen je aanvullende beurs over de eerste 12 maanden mag je altijd houden.

Let op: Bij spijbelen kan de basisbeurs in een rentedragende lening worden omgezet.
Studiepunten zijn alleen intern / indirect van belang. Bijvoorbeeld om de studie voort te kunnen zetten of om geen negatief studieadvies te krijgen.
fisbel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor stufi geldt alleen dat je voldoende punten haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing