Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een tijdje thuis blijven wanneer je een andere opleiding wilt gaan doen?

Hallo ik ben 16 jaar en ik zit nu op het MBO niveau 3 jaar 1 en doe de opleiding ICT, maar ik wil mijn opleiding veranderen. Nu is het zo dat die andere opleiding in februari start kan ik dan 3 maanden thuis zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, helaas niet. Je bent leerplichtig tot je 18e of tot je je MBO hebt gehaald.
Je bent niet verplicht 5 dagen lang naar school te gaan want je kunt ook bijv. BBL doen maar dat betekent niet dat je 3 maanden niet naar school kan gaan.

Wat ik je aanraad is nog even doorgaan met je ICT opleiding en dan stoppen en verder gaan met de opleiding die jij wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik dan nog steeds elke les die ik krijg serieus meedoen terwijl ik er niks aan vind en het me allemaal niet zo boeit. Ik vind het een beetje raar dat je dan nog steeds de opleiding moet gaan volgen tot dat je met de andere kan beginnen, want nu moet ik nog 3 maanden doorgaan met iets wat ik helemaal niet leuk vind, achterstand heb en er weinig van snap. Kunnen er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: