Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met een havo of hbo diploma naar oxford universiteit?

Ik wil echt heel graag in oxford studeren, maar ik weet niet of dat ook met een havo diploma of hbo diploma kan, want in Engeland kennen ze helemaal geen havo of hbo. Wilt u deze vraag alstublieft niet verwijderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En welke voorwaarden zijn er?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee, dat kan absoluut niet! Je moet minstens een VWO diploma en een gemiddelde tussen de 8 en 10 hebben om uberhaupt kans te maken. Daarnaast moet je verder een goed profiel hebben en ook veel nevenactiviteiten hebben. M.a.w. met een havo diploma ben je echt kansloos (de bron is Oxford zelf), maar dat is ook logisch, ook in Nederland kan je met een HAVO diploma niet naar de universiteit, dus het zou raar zijn als een topuniversiteit lagere eisen zou hanteren.

Overigens, in Engeland hadden ze tot voor kort, begin jaren '90, weldegelijk een soort HBO, de polytecs, deze mogen zich inmiddels univeriversity noemen en zijn vaak te herkennen aan toevoeging als "metropolitan". Deze universiteiten zijn lager aangeschreven dan de 'oude' universiteiten en hebben daar een vergelijkbare reputatie met de HBOs hier. M.a.w. dat verschilt bestaat daar indirect weldegelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

poeh dat is nogal wat
Oxford is niet niets
ik heb wel eens gehoord dat je daar voor elk vak niet lager dan een 8 moet scoren
en dat is de minimum eis
en je moet minstens bachelor zijn volgens mij
dus hbo plus bachelor moet kunnen

maar missschien heb je hier iets aan ? zie link
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing