Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je recht op een extra jaar studiefinanciering voor een masteropleiding na: 1 jaar HBO bachelor (propedeuse) en 3 jaar WO bachelor?

Heb je recht op een extra jaar studiefinanciering voor een masteropleiding nadat je voor 1 jaar HBO bachelor (propedeuse) en 3 jaar WO bachelor studiefinanciering hebt ontvangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, tenzij je een 2 jarige master doet hen je recht op vijf jaar stufi, anders vier. Hoe je die vier verdeelt maakt niet uit. Je had ook drie hbo propedeuses kunnen halen en beginnen met je wo bachelor. Je had ook zes jaar over je wo bachelor kunnen doen. In beide gevallen krijgen je vier jaar stufi. Hoe je het verdeelt is niet relevant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoger onderwijs (HBO & WO) en middelbaar onderwijs (MBO en lager) zijn twee gescheiden stelsels. Toen je begon met het HBO begon je in een nieuw stelsel. Daarbij heb je in beginsel recht op vier jaar stufi en vijf jaar op je reisproduct/OV-kaart. Er zijn een aantal uitzonderingen op deze hoofdregel:
- je master is twee jaar of langer, dan krijg je een jaar extra stufi
- hbo master doen, maar deze masters zijn zeldzaam en zijn meestal opgezet met een bepaald doel. Ze vallen tussen HBO en WO niveau in. Maar deze masters zijn niet bedoeld voor reguliere studenten, maar kunnen bijvoorbeeld bestemd zijn voor de zorg. Denk aan mondhygienste die gaatjes mag vullen als ze een extra hbo mastergraad haalt bijvoorbeeld. Dit zijn echter uitzonderingen. Duurt je master 1 jaar?
Je hebt dan in principe vier jaar recht op StuFi (5 jaar op OV). Hoe je die vier jaar verdeelt maakt niet uit. Je kunt die vier jaar verdelen over vier studies of over één studie. Dat maakt niet uit. Stel: je had na je HBO-p, vervolgens WO-economie ingeschreven, dat één jaar gedaan en vervolgens overgestap op WO-biologie.
Dan zou je dus 1 jaar voor je HBO-p hebben verbruikt, 1 jaar voor je WO economie. Twee jaar in totaal. Als je vervolgens begint aan een studie biologie heb je nog recht op 2 jaar StuFi. De WO-bachelor biologie is drie jaar, maar je hebt al twee jaar verbruikt, dus je hebt simpelweg geen recht meer op StuFi. Je voorgeschiedenis is irrelevant voor DUO. Ze tellen gewoon de jaren! Hoe het in jouw geval met je OV kaart zit durf ik even niet te vragen! Bel DUO anders voor advies. Daar kun je het navragen, want ik vertel alleen wat ik weet, maar ik kan me uiteraard vergissen. Bel ze anders.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: