Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een wet die zegt dat je studenten niet kan verbieden om naar het toilet te gaan? ik heb een examen van 4u en de leerkracht laat ons niet gaan is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
ronron1212
10 jaar geleden
een wet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of iets dat ik kan aan tonen dat ik wel naar wc kan. Ik houd dat geen 4u vol
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mijn hoofdvak en dit is mijn laatste jaar. Ik zou niet graag blijven zitten...
ronron1212
10 jaar geleden
Je hebt het recht om te plassen maar er gaat een surveillant mee.
Stel, je gaat daadwerkelijk. Dan heb je van die nare wc-deuren waar de bovenkant en onderkant open zijn. De surveillant staat ervoor op je te wachten. Sorry hoor, maar ik kan écht niet plassen als iemand voor een halfopen deur staat te wachten, al kuchend en verveeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ze kunnen me dus niet ontzeggen om te gaan. Ik moet gwn iemand mee hebben bij wijze van controle?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens wat hierover in de schoolregels staat, soms is er ook een apart examenregelement, als daar instaat dat je niet naar de wc mag tijdens het examen, dan heb je je daar aan te houden. Ga eens oefenen je plas op te houden, lukt dat echt niet, dan kun je naar de huisarts, deze kan je medisch onderzoeken en indien nodig een brief meegeven waarin staat dat jij om medische redenen regelmatig naar de wc moet.
http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/oefeningen_bekkenbodem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke danku crea!
ItisILeClerc
10 jaar geleden
een examen hoort geen oefening plasophouden te wezen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies leclerc, oefenen om je plas op te houden, het moet niet gekker worden. Dan ben je alleen daar maar bezig en kun je je niet concentreren. Of je gaat de twee uur ervoor niet meer drinken en drink je dus zes uur lang niet. Ze zullen het zeggen om je af te schrikken. Bespreek dit vooraf en zeg dat ze je mogen fouilleren op mobieltjes, dat je niets mee de toilet in neemt en iemand mee gaat. Ronron, als je bijna in je broek plast kun je echt wel plassen als er iemand naast staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onze mobieltjes moeten al weg zijn voor het binnen gaan dus ze is gewoon een beetje hypocriet. Pelle inderdaad ik focus me meer op niet plassen dan op het examen en dit kan niet dr bedoeling zijn. Niet drinken voor een examen is ook niet goed voor de concentratie
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle dat weet ik ook wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou zeg dan niks ronron.... seansimp: de soep zal vast niet zo heet gegeten worden als die wordt opgediend maar praat er wel vantevoren over. Zeg dat jij je niet druk wil maken over moeten plassen en dat je gewoon de zekerheid wil dat het kan, is er misschien maar 1 persoon bij ofzo?
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle ik zeg alleen dat hij het recht heeft maar de meeste studenten vinden het niet prettig dat er vlak bij iemand staat. Wat ben je trouwens raar in je antwoorden want wat ik zeg zijn de regels en daar zijn geen uitzonderingen op.
ronron1212
10 jaar geleden
het ligt eraan op welk onderwijs niveau er examen wordt gedaan maar hoe hoger hoe strenger. Ook de surveillanten hebben dan strenge regels waar ze zich aan hebben te houden.
Amadea
10 jaar geleden
In Japan zijn fabrieken waar werknemers buiten de pauzes niet naar het toilet mogen, en feitelijk gedwongen worden om een luier te dragen. 't Kan een noodoplossing zijn....
ronron1212
10 jaar geleden
10e ik zeg ook dat een student recht heeft om te plassen maar er gaat iemand mee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is bizar! Als je op een behoorlijk college zit zou je je voorafgaand aan de examenperiode een boekje moeten ontvangen met deze info erin. Aan het college waar ik werk duurt een examen hooguit 3 uur. In die drie uur mag een leerling het toilet bezoeken. Er zijn dan twee surveillanten aanwezig. Een van de twee begeleid je dan helemaal mee tot aan de toiletdeur. Een examen van 4 uur... pfff..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding