Welke stappen kan ik ondernemen naar aanleiding van een geschil met basisschool.
Mijn dochter zit in groep 4 van de basisschool. Nou is het voor ons praktisch om na de komende zomervakantie van basisschool te wisselen. Er is met een andere school contact geweest en alles leek in kannen en kruiken.
De huidige basisschool reageert heel vijandig op ons besluit om van school te willen veranderen. Zij geven aan dat ze een dyslexietest met mijn dochter wilden doen omdat haar leesprestaties ver achter blijven op al haar andere schoolprestaties. Omdat wij van school willen veranderen heeft de school aangegeven mijn dochter deze ondersteuning niet te willen gaan geven en laten haar de rest van het schooljaar dus maar aanmodderen. Als wij besluiten op de huidige school te blijven gaan ze zich wel voor haar inzetten....
Ik vind dit een erg vreemde en onprofessionele reactie van de huidige school. Zo hoort het niet te gaan! Kan ik niet afdwingen dat zij mijn dochter op het aller beste niveau ondersteunen totdat zij de school daadwerkelijk heeft verlaten? En niet nu al de handen van haar af trekken omdat zij over een half jaar weg is?
Ik wil graag weten wat ik hiermee moet en kan.