Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er ook gratis thuis studies waarmee je ook examen kunt doen?

Ik wil graag een thuisstudie gaan volgen, cursus of een volledige MBO Opleiding. Omdat er best veel geld voor gevraagd wordt, en hoge inschrijf kosten, vroeg ik me af of er ook gratis cursussen zijn waarmee je eventueel een examen voor kan afleggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat denk je zelf.. Als deze mogelijkheid zou bestaan, zouden er dan nog mensen betalen voor een cursus?? Je kan naast een thuisstudie ook gaan werken. Of je kan een BBL opleiding gaan volgen.
Antoni
10 jaar geleden
Op verschillende sites worden allerlei producten gratis aangeboden, bijvoorbeeld op www.gratis.nl, www.gratisafhalen.nl, maar waarschijnlijk ook wel op www.marktplaats.nl en www.speurders.nl. Misschien zijn daar ook cursussen bij. Voor het examen zal je dan waarschijnlijk nog wel moeten betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nee, je kunt niet gratis een opleiding of cursus volgen met een officieel erkent diploma/examen. Bij sommige instellingen kun je er voor kiezen om alleen examens te maken, maar dan moet je wel voor het examen betalen. Want er zijn namelijk voorwaarden waaraan voldaan moeten worden mbt het examen. Zo moet er sprake zijn van een survelliant, het moet nagekeken worden enz. Je moet dus minimaal deze kosten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: