Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke website kan iedereen uitgebreide informatie vinden over alle opleidingen in Nederland?

Ik zoek een website die vergelijkbaar is met www.nationaleberoepengids.nl, maar dan voor alle opleidingen in Nederland in plaats van voor alle beroepen. Bestaat deze en wat is het adres van die website?

Toegevoegd na 54 minuten:
Er mogen natuurlijk meerdere, verschillende antwoorden worden gegeven met van elkaar verschillende websites. Ik ben niet per se op zoek naar één website...

Antoni
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De site carrièretijger geeft heel veel informatie over allerlei studierichtingen. Waar je de studie kan doen, hoe lang de studie duurt, welke vooropleiding noodzakelijk is (meestal HBO of VWO), welke competenties gevraagd worden. Welke kansen er zijn na je studie enzovoort enzovoort.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb mijn best gedaan om nog meer websites te vinden met informatie over opleidingen in Nederland. Ik hoop dat je er wat me kunt.

------------------------------------------------------------------------
Nuttige internetadressen:

www.studiekeuze123.nl
Deze site wordt gesponsord door de overheid en is vrij objectief. Heel veel bruikbare informatie, o.a. over open dagen, kansen op werk per opleiding, startsalarissen, oordeel van studenten over de kwaliteit van hun opleiding, enz.

www.tkmst.nl
Je kunt via deze site opleidingen zoeken op grond van trefwoorden, of beroepen. Ook kun je vrijwel alle universiteiten en hogescholen bereiken.

www.tkmst.nl/hogescholen
Handig overzicht van de studies die hogescholen aanbieden. Je kunt dit overzicht zelf downloaden als pdf:

http://www.tkmst.nl/sites/default/files/bestanden/JouwKeuze_Digitaal%20A4%20%28def%29.pdf http://hbobachelors.nl

www.hbo.startpagina.nl www.hbostart.nl www.youchooz.nl
Met veel informatie en beroepsmogelijkheden in de gezondheidszorg

www.opleidingen.pagina.nl

www.proef.info
Als je iets met biologie, chemie en gezondheid wilt doen

www.beroepenkrant.nl
(doorklikmogelijkheid)

www.nibud.nl -> zoek op homepage onder "Jongeren"
Voor informatie over geldzaken en bijbaantjes (rechten en plichten)
(Lees meer...)
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord +.
Antoni
10 jaar geleden
fisbel, veel dank voor je antwoord!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: