Hoe kun je cursusgeld terugvragen?
Ik stop met mijn opleiding, maar ik heb al voor een vol jaar betaald (ingaande februari 2014 t/m februari 2015). Ik weet dat ik dit dan kan terugvragen, aangezien ik die periode geen opleiding doe, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit dan doe en voor wanneer die gebeurt moet zijn..
Let wel op dat ik het hier over cursusgeld heb (deeltijd opleiding) en niet over lesgeld (voltijd) of over DUO.
Toegevoegd na 3 uur:
Oke, het is wat vaag, dus hier duidelijker:
Als je 18 jaar en ouder bent en je volgt een voltijd mbo opleiding, moet je wettelijk lesgeld betalen.
Als je 18 jaar en ouder bent en je volgt een deeltijd mbo opleiding, moet je wettelijk cursusgeld betalen.
AAN DE OVERHEID.
Dit kan je dus ook van de overheid terugkrijgen.
Lees:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/volwassenenonderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-vermindering-vrijstelling-of-teruggave-van-het-cursusgeld.html
Het enige dat ik niet kan vinden, en dus hopende hier een antwoord op te krijgen, is HOE ik dit geld terug krijg.
Ik weet dat ik dit moet terugvragen bij de overheid en niet bij de opleiding (welke een ROC is), ik kan alleen niet vinden wáár..
Is de vraag: HOE vraag je cursusgeld terug? Niet goed genoeg?
De rest is absoluut niet relevant omdat ik alleen wil weten HOE je het terugvraagt.
De rest is mijn zaak.
Laat maar zitten, ik bel de overheid wel op.
Het is het wettelijke cursusgeld dat je moet betalen vanaf je 18e als je een deeltijd mbo opleiding doet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.