Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kun je kartonnen doosjes (rijst) mee vullen zodat het stevig blijft?

Gaat om materiaal voor een huishoek, waar kleuters mee spelen. Wil diverse verpakkingen vullen met iets stevigs en niet te zwaars, waardoor kinderen er mee kunnen spelen alsof het echt is, en het wat langer mee gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
909
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om legen verpakkingen waarmee kinderen kunnen spelen en kunnen 'doen alsof' Als je alleen de lege doosjes gebruikt, zijn ze met vijf minuten plat of kapot. Zoek iets duurzamers... Rijst zou theoretisch gezien denk ik wel kunnen werken, maar wil oook eierdozen, melkpakken, mona puddingtoetjes, afwasmiddelflesjes, enz. vullen. Denk dat rijst dan minder handig is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kan ze voorzichtig vullen met purschuim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me niet, dat zet extreem uit,
ik zou een stuk piepschuim op maat snijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou voor rijstdoosjes e.d. wel werken, maar niet voor bijvoorbeeld melkbussen of eierdozen... Dan zou pur misschien wel werken, als ik het heel voorzichtig probeer en niet te vol doe? (Heb er nog nooit mee gewerkt... )
Of het makkelijk te verkrijgen is weet ik niet, maar ik gebruikte vroeger zaagsel. Dat vulde mooi en was stevig maar niet erg zwaar. Je zou ook zand kunnen overwegen maar dat weegt veel meer. Je kunt ook aan gedroogde bruine bonen of spliterwten denken, werkt ook prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt piepschuim in het juiste formaat zagen; dat is licht en vormvast. Doosje openmaken door de lijmrand los te trekken en de inhoud in een andere verpakking. Als het schuim er in zit, weer dicht plakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding