Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik weten voor mijn eerste rijles ?

Ik heb morgen mijn eerste rijles en ik heb al een beetje de theorie geleerd maar door gebrek aan tijd nog niet heel veel ik vroeg me af wat ik echt MOET weten voor ik ga rijden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij de eerste lessen zal het voornamelijk gaan over hoe je moet schakelen en alles moet bedienen. je zal nog niet helemaal losgelaten worden in het verkeer. Je moet namelijk eerst rustig kunnen wennen aan hoe een auto op zich werkt. Als je dat beter onder de knie hebt zul je langzamerhand de wegen op gaan maar in eerste instantie zal het waarschijnlijk op wat rustige plekken plaats vinden zoals een parkeerterrein of zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Algemene regels zou je bij de eerste rijlessen moeten leren zoals
eerst kijken of je veilig kunt instappen ,
zorgen dat alle spiegels goed zijn afgesteld, zorgen dat je stoel goed zit dat en dat je alles goed ziet, altijd richting aangeven voor het wegrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft in feite alleen de (belangrijkste) theorie al te kennen, bijv. de voorrangsregels, de regels rond een zebrapad en het feit dat je niet op een overweg moet parkeren ;-)

De praktijk wordt vanaf het nulpunt aangeleerd.

Wat ik vreemd vind, is dat je in ons land al met rijlessen mag beginnen terwijl je geen theorie-examen hebt gedaan want het is juist de bedoeling dat je de theorie toepast in de praktijk. Pas op het moment van het praktijkexamen moet je je theorie hebben gehaald. Maar goed, dat is een politieke beslissing.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Koppeling links, rem in het midden, gas rechts.
Dat ronde ding is je stuur en dat lint naast je linkeroor moet over je buik.
Verder legt je instructeur je alles uit. dikke kans dat ie jou laat sturen om aan het gevoel te wennen en verder alles zelf doet het is zijn werk jou te leren hoe het moet dus hij gaat er van uit dat je niéts weet en kan.
Het kan dus alleen maar meevallen.
Probeer de lol van het lessen in te zien en probeer te ontspannen. Het is hartstikke spannend en je gaat enorm veel fouten maken, dat is hoe je het leert en dat is wat hij met je gaat oefenen.
Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding