Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen tijdens stage bij een basisschool?

Hallo, ik zit op het 4 jaar van VMBO-Kader en ik mag zelf een stage plek kiezen voor iedere vrijdag, ik wil heel graag stage lopen op een christelijke basisschool vlak bij mij in de buurt maar wat moet ik dan allemaal doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dat verschilt een beetje. Je bent niet in opleiding voor onderwijzer of onderwijsassistent,het is een maatschappelijke stage. Je hebt dus ook geen achtergrond genoeg om een echt les te kunnen geven.
De kans is groot dat je terechtkomt in een kleutergroep. Daar zul je in eerste instantie meekijken wat er allemaal gebeurt in zo'n groep. En een beetje afhankelijk van de leerkracht van de groep zul je vast van alles mogen doen als voorlezen van een prentenboek, in de kring of in een klein groepje, spelletjes doen met een klein groepje, helpen met knutselen, bij gym helpen met het strikken van de veters.
In hogere groepen zijn er voor maatschappelijke stagiaires meestal minder dingen te doen. Bij ons op school komen ze daarom toch meestal bij de kleuters uit.
Het helpt als je zelf actief en enthousiast bent, dan zul je eerder taken naar je toegeschoven krijgen. Neem daarbij niet al te veel ongevraagd initiatief, maar overleg in eerste instantie met de leerkracht (Vind je het goed als ik bij dat knutselgroepje ga zitten om te helpen?). Ze, of hij, zal dan snel zien dat jij enthousiast bent.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing