Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een TSO diploma hebt, kun je dan iets doen om een ASO diploma hebt?

Ik wil later dierenarts worden maar het CLB zegt dat dit niet lukt in TSO dus bestaat er een school na het middelbaar die zorgd dat je van een TSO diploma een ASO diploma maakt? of een avond onderwijs? of iets anders?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt het BSO-diploma Dierenzorg proberen te behalen. Maar de toelatingseisen zijn zo ingewikkeld voor een Nederlander (wij hebben een heel ander onderwijssysteem), dat ik hoop dat een Vlaming het jou kan uitleggen. Zie http://www.onderwijskiezer.be/secundair/sec_detail.php?detail=295

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kan normaal gezien wel extra lessen volgen na school om je wetenschappelijke vakken wat bij te schaven (door bijvoorbeeld privé bijlessen of je kan ook een cursus kopen, google het eens). Het CLB zegt waarschijnlijk dat het niet kan omdat het wel heel moeilijk gaat zijn. Je zal echt heel hard je best moeten doen, maar als jij je daarvoor wil inzetten kan dat wel lukken.

Ik ken zelf ook enkele mensen die met een TSO diploma een moeilijke universitaire studie hebben afgerond of aan het studeren zijn, plus een vriend van mij wilde graag Engels leren (hij doet BSO en kreeg dit niet op school) en hij is het op zijn eentje beginnen leren door een cursus dat hij gekocht heeft: hij spreekt nu al vrij goes Engels!

Ik denk wel dat het mogelijk is, maar het is wel moeilijk qua studeren. Maar moeilijk is niet de facto onmogelijk natuurlijk! :) Als je nog vragzn hebt mag je ze altijd stellen, en verder veel succes, wat je ook gaat doen!

Toegevoegd na 49 seconden:
Goed*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing