Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een Hbo avondschool?

Ik wil na mij examen vwo graag naar de HBO. Het liefste iets met communicatie of journalistiek. Maar ik wil ook graag gaan werken. Bestaat er ook zoiets als HBO-avondschool? Dus dat ik overdag ga werken en savonds de HBO volg? Het maakt mij niet uit dat het dan langer duurt voordat ik mijn diploma heb. Ook als een deel van de opleiding zelfstudie is heb ik geen bezwaar. Maar wil wel graag dat het een echte HBO opleiding is en dus een echt diploma en niet een soort curus ofzo. Weten jullie hier iets van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
988

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Elke HBO instelling biedt ook deeltijd HBO opleidingen aan. Alleen niet alle studies worden op die manier aangeboden. Je zal waarschijnlijk twee lesavonden per week hebben.

Wat bij de reacties al werd geopperd; ook LOI biedt HBO opleidingen aan. Deze opleidingen zijn veel meer gericht op zelfstudie en hebben veel minder contacturen. Maar net wat jezelf prettig vindt dus.

Hou er wel rekening mee, dat studeren naast een full time baan zwaar is. Werken kun je nog lang genoeg, maar genieten van het studentenleven, met leeftijdsgenoten kan niet altijd meer. Mijn advies is dus: maak een bewuste keuze, wat je echt wilt gaan doen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
jaar buitenland is een goed plan. altijd doen als je die mogelijkheid hebt. vergeet je nooit weer zo'n avontuur. heb je al enig idee naar welk land je wilt gaan? wat betreft gaan werken en part-time studeren: zonder diploma ( alleen havo) verdien je relatief weinig. je doet waarschijnlijk wel langer over je studie dan wanneer je fulltime gaat studeren. als je zo snel mogelijk de studie afrondt en dan gaat werken verdien je gelijk meer en haal je die paar jaar dat je niet gewerkt hebt snel weer in. iets om mee te nemen in je overweging.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
vind ik een goede uitleg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding