Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de redenen voor het veranderen van het studiebeurzen stelsel naar studieleningen in plaats van studiebeurzen?

Grote protesten deze week tegen de plannen om de basis beurs te veranderen in een basis lening. Wat zijn de redenen voor deze plannen? Is kennis niet de basis van onze economie die het beste gesteunt wordt door het opzetten van een beter studiefinancierings stelsel. Een dei studeren stimuleert?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Bezuiniging. Is dat goed: jazeker. Toe ik studeerde heb ik een beurs geweigerd, omdat ik altijd mijn eigen broek heb willen ophouden. Ik had baantjes ernaast (o.a. Kand.assistent) en verdiende genoeg om in een auto te kunnen rijden. Ik was in de voorgeschreven tijd klaar en was schuldvrij en hoefde aan niemand dankjewel te zeggen. Ik hoefde ook geen gewetensprobleem te hebben, dat ik later soms veel geld verdiende, dat ik daartoe in stat was gesteld door belastingeld. Ik ben er ook redelijk crisisbestendig op geworden. Dus nast bezuiniging is ook opvoeding een belangrijke reden om een studentenkot wat minder comfortabel te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bezuinigingen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bezuinigingen.

Wat ze ook vergeten is dat je jongeren al direct met een schuld opzadelt. Ze moeten lenen. Het principe lenen wordt eenvoudiger voor ze (ze moeten wel). Daarmee ook misschien het begin van geldproblemen. En dat ze teveel en onberekend in de schulden komen.
Iets wat momenteel best een probleem is in deze maatschappij (zeker voor de crisis).

Ze krijgen een slechte start zeg maar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het wordt rechtser alles... En de rijken zullen ervan profiteren, die kunnen het toch wel betalen, zonder lening...

Het is bezuinigingwoede, niets anders...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing