Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je N&G kiezen als je dierenartsassistente wil worden?

Ik vraag me af of je beslist Natuur & Gezondheid moet kiezen als je dierenartsassistente wilt worden.
Omdat ik dyscalculie heb willen mijn mentor & decaan liever dat ik een ander profiel kies dan NG omdat ze denken dat dit misschien wel te moeilijk voor mij zal zijn, zij denken eerder aan C&M. En heb je ook beslist wiskunde nodig als je dierenartsassistente wilt worden? Ze zeiden dat ze ook liever hadden dat ik wiskunde laat vallen, maar of dat nu wel zo handig is...
En heb je voor dierenartsassistente wiskunde b en natuurkunde nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Scheikunde is iig vereist, over natuurkunde weet ik het niet. Volgens mij heb je ook wis B nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Profielen heb je op het VWO of op de HAVO. Om dierenartsassistent te worden moet je de MBO4 opleiding paraveterinair volgen en daarvoor heb je een vmboT diploma of een overgangsbewijs naar Havo-4 nodig. Welk profiel jij kiest maakt dus helemaal niet uit, je mag sowieso wel naar die opleiding.

http://www.wellant.nl/wellant-mbo/opleidingen/paraveterinair-dierenartsassistent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding