Wat kan ik doen als ik niet met een examendatum eens ben (zie uitleg)?
Ik volg een deeltijd opleiding waarbij we sinds september 2012 ook rekenen hebben. We hebben circa 10 lessen gehad. Al vaker hebben we geklaagd over de kwaliteit (erg slecht) van het lesgeven. De docent had de optie om ons examen te laten doen in februari of in mei van dit jaar. We gaven aan liever in mei te willen om nog te kunnen leren.
Nu heb ik afgelopen weekend een brief gehad met de examendatum: 8 februari.
Als ik deze niet haal mag ik 1x herkansen.
Ik vind dat de docent dus mijn/onze kans op een goed cijfer verpest..wat kan ik nog doen?
Ik kom voor die tijd niet op school, kan ik bellen of een brief sturen?
en het is natuurlijk mooi dat er een herkansing is, maar dat is voor
de 2e ronde, dus als je zegt ´t gaat wel (qua gezondheid), dan
zeker niet uitstellen, want die herkansing is er toch...
misschien kan je nog een (oud) examen vragen (of online vinden)
om als proef te maken? dan heb je ook enig idee hoe het is.
andere vraag.
1.) het examen maken op de dag die daar voor staat, je voelt je redelijk qua leren, misschien valt het dus mee. als het niet gelukt is heb je
2.) de herkansing.
je hebt dus altijd 2 mogelijkheden. iedereen trouwens.
nu heb je uitstel i.v.m. ziekte aangevraagd, stel dat je niet gaat, en dat het afgewezen wordt, dan heb je maar 1 kans namelijk de herkansing!!
ergo, als je niets hoort voor de examen datum,
1**gewoon ernaar toe gaan, zo goed als het gaat, als mensen daar verbaasd zijn je te zien, gewoon antwoorden dat je niet op tijd bericht hebt ontvangen i.v.m. je aanvraag voor uitstel en dat je dus niet een kans laat liggen, ondanks dat je ziek bent... !!!
2**de herkansing is er nog steeds. niets horen over je ziekmelding moet voor jou betekenen: toch er naar toe, anders snijdt je zelf in de vingers en dat zou jammer zijn... :*) eigenlijk is het te kort dag -8 februari- als ze het maandag ontvangen en dinsdag versturen zou je het donderdag kunnen ontvangen. maar je weet niet hoe snel ze zijn met bespreken en vervolgens versturen, je zou nog een telefoontje eraan kunnen wagen op maandag en/of dinsdag of het formulier ontvangen is en of ze het op tijd naar je terug kunnen sturen? ik hoop voor je dat het lukt !
Heel erg bedankt!
graag gedaan en succes! houdt ons op de hoogte alsjeblieft?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.