Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je niet kan samenwerken met je projectpartner?

Voor aardrijkskunde moet ik samenwerken met een meisje die ik niet zo mag. Onze samenwerking verloopt slecht en ik heb dit al aangekaart bij mijn docente. Het is alleen te laat om nog een andere partner te vinden. Hoe kan ik toch zorgen dat het een goed werkstuk wordt zonder alles zelf te moeten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je zoiets samen moet doen is niet voor niets, je zal later ook wel samen moeten werken met mensen die je niet aardig vind. Kan je nu vast oefenen ;-( ......

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb dat zelf ook altijd als ik in groepen moet werken.

Je moet gewoon rekeninghouden met de volgende punten:

- Vertel het aan de desbetreffende docent (je hoeft niet te vertellen dat je partner niks doet maar dat de samenwerking stroef verloopt)
- Je hoeft niet alles zelf te doen! (daar hoopt je partner op, dat je ook haar stuk erbij maakt, maar dat moet je niet doen, desnoods leg je dat aan je docent uit)
- Maak een soort "logboek", ieder houdt z'n eigen logboek bij (met de tijd etc. wat die aan dat project heeft besteed.)
- Markeer je tekst (bijvoorbeeld: Jij hebt een stuk over Vulkanisme (dan maak je de tekst met een kleurtje, blauw, en wat het meisje heeft gedaan maakt ze rood. Ook kun je eventueel je naam er heel klein onder zetten)
- Zorg dat een iemand het bij elkaar zet en er NIKS aan aanpast zonder toestemming.

Kom je er zo nog niet echt uit? Praat dan met je docent. Het klinkt misschien "kinderachtig" maar kan je echt verder helpen.

In iedergeval heel veel succes met je project!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer toch je project partner op een normale, niet-vijandige manier aan te spreken. Op een manier van: ''We allebei dat we elkaar niet mogen, maar toch willen we allebei een goed punt halen. We moeten dus hier samen uitkomen als volwassenen.''

Spreek af dat het werk op een eerlijke manier in 2 wordt verdeeld, zodat jullie allebei even veel doen. Daarna bekijken jullie elkaars werk en geef daar op een normale manier feedback over. (Dan bedoel ik: NIET: JIJ heb dit niet goed gedaan! Het moet zo en zo! MAAR ZO: Dit heb je echt goed gedaan, misschien als je dit zou verbeteren, dan halen we vast een 10! :D)

Probeer in ieder geval normaal en aardig te blijven, en niet mokken en chagrijnig tegen elkaar doen, dat is nergens voor nodig en kan misschien een goed punt gaan kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: