Mijn broertje moet een profiel kiezen en wil graag bij de landmacht(gevechtsfunctie), welk profiel en vakken kan hij het best kiezen?
Als je je atheneum diploma behaalt kan je volgens de site van de landmacht solliciteren om officier te worden. Dit wilt mijn broertje heel graag alleen vroeg hij zich af wat het handigst is om te kiezen speciaal voor dit beroep. Hij kan kiezen uit Economie & Maatschappij, Cultuur & Maatschappij, Natuur & Gezondheid en Natuur & Techniek. Hiervoor had hij al gesproken met iemand die zelf bij de landmacht zit (ook gevechtsfunctie) en die persoon vertelde dat wiskunde, Nederlands, Engels en ook natuurkunde erg belangrijk zijn. Uiteraard zijn er nog een aantal vakken die ook goed van pas komen, maar zijn de bovengenoemde vakken echt nodig om succesvol aangenomen te worden? Is Natuur & Techniek dan een goede keuze? Aangezien je dan Wiskunde B en natuurkunde hebt.
Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn broertje kan vrijwel met alle vakken goed omgaan. Dus qua capaciteiten zou hij elk profiel wel aankunnen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.