School laat de tafel van de aula betalen, kan dat?
Mijn vriendin (17) heeft weekje terug op een houten tafel in de aula wat zitten krassen. Hier zaten al heel veel krasjes op.. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat zij het dan erger moet maken.. Maar de school heeft nu een offerte laten zien van bijna 300 euro voor het reparatie van de tafel.. İs mijn vriendin dan verplicht om dit te betalen..?
of hebben ze haar de offerte laten zien om haar bewust te maken van de gevolgen van dit gedrag?
het hele bedrag zou niet fair zijn, een gedeelte wel.
krassen is ok, maar doe het in je eigen spullen.
Ik was ook nog nooit door de keukentafel gezakt, en die kostte aanzienlijk meer dan 63 gulden. School heeft niks meer van zich laten horen. Ik zeg niet dat dit goed is hoor, en ik heb wel op mijn lazer gehad van ma, ook omdat ik niet stopte met lachen toen ik vertelde hoe ik erdoor gezakt was. Maar zelfs nu moet ik er nog om lachen...hoewel het eigenlijk niet kan. Ik denk overigens dat de ouders van je vriendin wel WA verzekerd zijn. Vaak keert een WA verzekering toch uit bij schade veroorzaakt door kinderen uit het gezin, moedwillig of niet. Mijn nichtje heeft ooit eens een steen door een ruit gekinkeld, dit werd door de WA verzekering betaald.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.