wat betekent het als je iq 65 is ?
wat betekent het als je iq 65 is ? ben je dan dom of silm of tussen in
Toegevoegd na 3 dagen:
maar het kan toch ook zijn dat je er niks aan doen bijv. uit een andere land komen of achterstand hebben of de leraren die helpen je niet
35.7K
35.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen met een licht verstandelijk handicap hebben een IQ van beneden 70. Dat wil niet zeggen dat hij/zij ook in die zin gehandicapt zijn maar hij behoort tot degene die laag scoorde voor de IQ.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiequoti%C3%ABnt#Het_IQ
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiequoti%C3%ABnt#Het_IQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal je dan nog verbazen viridiflavus. Ik ken kinderen met een IQ van 69 die nog verschrikkelijk ver komen op school en ver voorbij het niveau dat je niets zou weten over DVD's branden. Niet elke uitslag klopt precies met het daadwerkelijke IQ. Natuurlijk hoeft samuel dit IQ helemaal niet te hebben maar het is ook niet zo dat het meteen afgelopen is onder de 70 met normaal functioneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het resultaat van een IQ test geeft aan hoe goed je de IQ test gemaakt hebt.
Als die test aangepast is aan jouw (belevings)wereld, opleiding enzovoorts, zegt hij iets over je relatieve intelligentie.
Als de test (ver) buiten jouw wereld staat, zegt het helemaal niets.
Als die test aangepast is aan jouw (belevings)wereld, opleiding enzovoorts, zegt hij iets over je relatieve intelligentie.
Als de test (ver) buiten jouw wereld staat, zegt het helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt allemaal en er zijn ook mensen met een zeer hoog IQ die het totaal niet redden in de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn zeer zeldzaam, net als de door Pelle genoemde mensen die een heel laag IQ halen en toch ver komen op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet over ver gehad bierkaai, maar gewoon vmbo B en een mbo 2 opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het niet alleen over ver gehad, je hebt zelfs gezegd: verschrikkelijk ver komen op school
Het is vast een kwestie van perspectief, maar ik vind dat je met mbo niveau 2 niet van 'verschrikkelijk ver' zou moeten spreken.
Daar staat tegenover dat ik geen idee heb wat mbo niveau 2 inhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het niet netjes om een collectief waardeoordeel aan een grote groep mensen te hangen louter op basis van hun opleidingsniveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder is je leeftijd ook belangrijk, als je nog geen 18 bent krijg je afwijkende testresultaten, omdat deze tests voor volwassenen bedoeld zijn. Ook moet je bij deze test er rekening mee houden dat het een momentopname is.
Verder kan het ook zijn dat je een lichte verstandelijke beperking hebt.
Ik zou me verder trouwens niet te druk maken over iets als een IQ waarde. Dit heeft geen moer te maken met wie je werkelijk bent :)
Groet, Puchacz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand een score haalt van 65, gaat hij /zij nooit een score halen van 140.
Het is niet alleen een moment-opname of een uitslag toevallig op die ene test. Maar ik ben het helemaal eens met Cor Hardenbol.
Aanvaard wie en hoe je bent.
En maak van je leven, wat je er zelf van wil maken!
Laat je niet weerhouden door zulke getalletjes. Je IQ is laag, maar wie weet ben je heel erg handig, of heb je bepaalde eigenschappen waarin jij een uitblinker bent! Ieder mens heeft zijn eigen sterke en zwakke kanten.
Het is niet alleen een moment-opname of een uitslag toevallig op die ene test. Maar ik ben het helemaal eens met Cor Hardenbol.
Aanvaard wie en hoe je bent.
En maak van je leven, wat je er zelf van wil maken!
Laat je niet weerhouden door zulke getalletjes. Je IQ is laag, maar wie weet ben je heel erg handig, of heb je bepaalde eigenschappen waarin jij een uitblinker bent! Ieder mens heeft zijn eigen sterke en zwakke kanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@barniet, dat hoeft helemaal niet. Want je kan dan sociaal wel heel vaardig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoorde net van iemand met een IQ van 75 die de mavo gaat halen. Ik kan me dus niet voorstellen dat je met een IQ van 65 geen mbo2 niveau kan halen als je IQ het enige probleem is (geen andere etiketjes).
MBO 2 is een startkwalificatie, de overheid denkt dat je daarmee een baan kan krijgen en een bestaan kan opbouwen. Het is in heel veel categorieën de laagste functie maar wel met een opleiding (voor postbode heb je al geen eens een opleiding nodig) dus de laagste categorie automonteur bijv. Verder kun je gewoon opklimmen.
Mijn nichtje heeft praktijkonderwijs gedaan en is nu begonnen met mbo niveau 3, daar heeft ze eigenlijk alleen moeite met rekenen, iets wat in haar beroep niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschrikkelijk ver is nog al wat als je leest hoeveel mensen iemand met 65 zwakbegaafd vinden. Daar past voor mij geen beroepsopleiding en een baan bij. Daar past voor mij de sociale werkplaats bij en hulp om zelfstandig te kunnen wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle: Er is nogal een verschil tussen 75 en 65 in IQ. 75 is minder dan 2 standaarddeviaties onder het gemiddelde. Met een score van 75 is er nog altijd 4,7% van de populatie die gelijk of slechter scoort. Met een score van 65 scoort slechts 0,9% van de populatie slechter dan jij. Dat is een behoorlijk verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bierkaai, als je de mavo haalt weet je zeker dat veel en veel meer mensen dat niet halen dan die 4,7%
Mijn punt is dus dat het soms mogelijk is om de mavo te halen met een IQ van 75 en dat zal ook zeggen dat je met een IQ van 65 mbo2 moet kunnen halen (na de mavo kun je naar mbo 4).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het dus mee oneens, omdat 65 echt een heel stuk lager is dan 75. Alle waardeoordelen daargelaten, maar qua analytische vaardigheden en begrip van zaken zit je gewoon helemaal onderaan de populatie met een IQ van 65. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik ben het oneens met de opmerking dat je het 'moet kunnen halen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IQtesten kun je ook trainen hoor. Als iemand je eens uitlegt hoe de vragen bedoelt zijn, dan kom je al een stuk verder ;) 65 is wel erg laag, je kan vast beter als je ze eens wat vaker maakt. Want ja het heeft dus wel degelijk ook te maken met een bepaald opleidingsniveau en zegt lang niet altijd wat over iemands echte intelligentie. Het blijft toch een methode met haken en ogen hoor!
Op zich is het een goede methode, omdat je niet wordt getest op kennis, maar enige kennis in wiskunde en rekenkunde geeft jou echt beter inzicht in een IQtest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
65 is lager dan 75 maar je weet best dat de variatie van mensen op de mavo groter is dan die tien van dit voorbeeld. Verder zeg ik niet dat het hetzelfde is maar als er kinderen zijn die met 75 de mavo kunnen halen zijn er ook kinderen met 65 die mbo2 kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je IQ is dan wel 65, maar je taalontwikkelijk hoe je hier dit allemaal typt gaat toch wel erg goed voor een IQ van 65
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertrouw niet blindelings op een iq-test!
Het feit dat je deze vraag zonder noemenswaardige fouten kunt stellen, met een vraagteken achter, en zonder schrijffout, bewijst dat jouw iq meer dan 65 bedraagt !
Waar ben je goed in? Doe daar een iq test over!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.