Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je als je havo 4 niet hebt gehaald nog naar de mavo?

Als je een slecht rapport hebt gehaald in havo 4, is er dan nog een mogelijkheid om terug naar 3 mavo te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

bij ons op school was het mogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk alleen is het niet heel slim omdat je dan geen echte diploma hebt maar soort van virtueel. Omdat als je 3havo haalt dan dan heb je eigenlijk ook 4vmbo gehaalt alleen zonder diploma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga je dan toch halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want als je 3 havo hebt afgerond heb je geen diploma maar mag je wel naar t mbo. En als je in 3 havo blijft zitten en naar 4vmbo gaat ja dan ga je het halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar 3 vmbo gaat ga je het jaar erna ook je diploma halen toch? Of het slim is is iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van 4 havo naar 3 vmbo? Dat lijkt me raar want je kan net zogoed 4 vmbo doen maar t kan waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou nee want soms doen ze al in 3 vmbo onderdelen van het examen afronden en dat heb je dan gemist, zeker als je pas na de herfstvakantie instroomt haal je dat niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder was dit gewoon de vraag toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja weet ik want im ben net zelf van 3 havo naar 4 vmbo gegaan. En je moet mieschien een paar SE's inhalen maar niet bij alle vakken. Ook moest ik een werkstuk van ckv in de vakantie maken. Maar eigenlijk het enige wat ik moet inhalen is biologie. Maar ik heb de vakken a.k/f.r/d.u/g.s allemaal niet en mijn economie cijfer was omgerekent vanuit de 3de. En ik kan je vraag niet zien omdat ik op de app zit en dan kan je daar niet naar zoeken.
Dat ligt aan de school. Wat op de ene school wel kan kan op de andere niet. Met een overgangsbewijs naar havo 4 kun je ook naar het MBO. Je kunt kijken of je daar ook nog terecht kan.

Overleggen dus,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat doen? Je bent al van Havo 3 naar Havo 4 overgegaan, dus heb je helemaal geen Mavo (VMBO)diploma meer nodig. Met een overgangsbewijs naar Havo 4 ben je -zoals Pelle ook al zegt- toelaatbaar op een MBO niveau 4 opleiding. Het is nu al oktober, dus zal het niet zo gemakkelijk zijn om nu nog in te stromen in het MBO. Maar veel opleidingen geven ook een instroommogelijkheid in februari. Bovendien zijn er open dagen in januari op de meeste ROC's. Ik raad je aan om met je decaan te praten over de mogelijkheden, na te denken over welke MBO je aanspreekt en naar de open dagen te gaan. Dan heb je over een maand of vier een kans om met het MBO te beginnen.
Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: