Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoi Heb profielwerkstuk gemaakt op de havo, gaat dat mee naar VWO? dan een punt lager ofzo??

Een 9 voor het profielwerkstuk en in eerste instantie zou het meegaan naar VWO en dan een punt lager. Scheelt veel werk. Nu opeens, uit het niets, moeten we het opnieuw maken over een ander onderwerp. Kan dat zo maar besloten worden door zo n school??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben een 6vwo leerling die het zelfde heeft meegemaakt.
Ik kwam ook van Havo, eerst kreeg ik te horen dat ik hem niet over moest doen en toen ineens wel.
In de eerste instantie mag de school je verplichten het opnieuw te doen. Omdat op Vwo op andere disciplines word getest dan op Havo.
Maar als je de afspraak die je hebt afgesproken op papier hebt staan kun je eventueel nog bezwaar aantekenen.
Misschien kun je ook met school overleggen dat je misschien je oude pws alleen maar hoeft uit te breiden. Je dieper in het onderwerp verdiepen of hier en daar wat dingen aan passen.
Ik hoor wel vaker dat scholen die afspraak maken zonder er overleg over te hebben gehad of de examenregelementen er door gelezen hebben.
Je kunt altijd aankaarten dat je een afspraak hebt gemaakt vorig jaar dat je hem niet hoefde over te doen. Je hebt dan een kleine kans dat ze zich inderdaad aan de afspraak houden of je misschien paaien. Maar als je niks officieel op papier hebt staan is het moeilijker om bezwaar te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem trouwens uit eindelijk wel overnieuw moeten doen. Maar ik vond het achteraf niet zo erg, als je een beetje leuk onderwerp hebt en een leuk groepje valt het werk wel mee.

Andere antwoorden (1)

het hangt er maar net aan wat er in het reglement van de school staat. Als je een afspraak erover hebt gemaakt, kun je teruggaan naar degene waarmee je die afspraak hebt gemaakt.
Op mijn school geldt de regel dat je je pws moet verdiepen, dit hoor ik ook van andere scholen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding