Mag een school mij schorsen omdat ik een bepaald boek niet wil aanschaffen?
Momenteel zit ik in het derde en laatste jaar van mijn MBO opleiding. Voor deze opleiding word zoals gewoonlijk aangeraden om een aantal boeken te kopen, wat ik dan ook elk jaar braaf doe. Echter is er voor één vak een boek waar ik al van weet (uit ervaring van voorgaande jaren) dat ik deze niet ga gebruiken. Ook heeft de docent al aangegeven dat hij het niet nodig acht om dit boek aan te schaffen omdat de betreffende docent zelf een heel aantal samenvattingen heeft uitgewerkt, welke ruimschoots voldoende zouden moeten zijn.
Deze boeken moeten ook als enige via school zelf worden aangeschaft. (Machtiging moet rechtstreeks naar school en deze betaald hier de boeken van). Omdat ik deze machtiging niet heb ondertekend werd ik vandaag, samen met een aantal andere leerlingen, door de opleidingscoördinator "geïntimideerd" om als het waren nú per direct de machtiging te onder tekenen, of in geval dat we dat niet zouden doen, wij per direct geschorst waren van de volledige opleiding.
Hierop heb ik als antwoord gegeven dat dit niet binnen haar bevoegdheid ligt omdat ik altijd netjes op tijd mijn college geld overmaak en ze op basis van een niet besteld boek ons niet kan schorsen.
Nu is mijn vraag, wat ik hier verder mee moet doen. Of wat ik hier verder tegen kan doen. Wij als leerlingen voelden ons tijdens dat gesprek redelijk geïntimeerd en vragen ons af wat hier tegen te doen is.
Kanttekening : verder betaal ik voor beide opleidingen die ik doe, alles netjes op tijd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.