Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het universiteitssysteem in Amerika (USA)?

Je ziet regelmatig in films dat mensen een universitair diploma kunnen halen omdat ze goed zijn in een sport. In Nederland kan dat niet. Hoe werkt het daar dan, je diploma is dan toch veel minder waard of hoe zit het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
775

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet zo dat ze verder niets kunnen buiten hun sport ofzo of bedoel je dat niet? Je krijgt een beurs zodat je minder of niets hoeft te betalen als je goed bent in de sport die die universiteit profileert maar er zal toch echt wel wat in hun hoofd zitten. Verder geloof ik dat het laagste nivo van een universiteit daar niet zo hoog is als bij ons maar het is lastig om daar goede informatie over te vinden. Ik denk dat je door meerdere vakken en richtingen en verdiepingen te kiezen verder komt.

In de bron wordt wel uitgelegd hoe het systeem werkt van universiteiten en welke sport en de eisen eraan: Hoe kom je er bij dat ze verder geen intelligentie zouden hebben of bedoel je dat niet? Je krijgt een beurs zodat je minder hoeft te betalen maar er zal toch echt wel wat in hun hoofd zitten. Verder geloof ik dat het laagste nivo van een universiteit daar niet zo hoog is als bij ons.

In de tweede bron staat ook zoiets: Er zijn ongeveer 4.000 colleges en universiteiten in de VS. Het is dus van belang om de juiste te kiezen zodat je zoveel mogelijk uit deze ervaring haalt. Er is voor iedereen een college/universiteit te vinden, op welk sport- of academisch niveau dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je krijgt een beurs om in de sport waarin je goed bent uit te komen voor die universiteit. Je sport dus bv. in hun basketbal of honkbalploeg en als tegenprestatie mag je er gratis studeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding