Hoe kan je het best reageren op docenten die bot doen?
Ik had vorige week een assessment-test, namelijk sollicitatiegesprek. De docente zat erbij en beoordeelde mij hoe ik als werkgever een sollicitante interviewde.
Ik had het assessment niet gehaald. We bespraken mijn fouten. Nou tot dan toe alles goed en wel.
Maar nadat ik vroeg of ik het goed begrepen had dat ik een onvoldoende heb omwille van die drie fouten, antwoordde ze met: Nou je hebt gewoon een dikke onvoldoende...en dat ik verder alles verkeerd had gedaan en dat ze dan nog zelfs mild was. Ik schrok best. Zo breng je het toch niet over of ben ik nu een dramaqueen? Ik moet dit herkansen, maar heb er totaal geen goed gevoel over als ik zie hoe ze mij behandelt en soms geeft ze me tijdens lessen echt ijskoude, strenge blikken, alsof ze mij totaal niet mag. Heb dit probleem overigens bij geen enkel ander docent, nooit in mijn leven gehad ook.
Hoe kan ik het beste reageren op zulke situaties?
Nogmaals vragen naar verduidelijking. Volgens mij wil je weten waarom de fouten zo zwaar te tellen. Daar is niets mis mee.
Met je docent zou ik ook besproken hoe haar gedrag op jou overkomt en of je dat juist aanvoelt. Succes!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.