Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik apothekersassistenten worden???

k wil graag apothekersassistenten worden, ik doe nu vmbo 3. als ik klaar ben met vmbo moet ik dan gelijk naar 'n speciale apothekersassistenten of moet ik gewoon naar 'n mbo opleiding niveau 4 en die af maken en dan pas naar 'n apothekersassistenten opleiding.. ik heb het overal gezocht maar kom er maar niet uit

ik hoep dat iemand me kan helpen

kuskus marieke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
947

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een opleiding tot apothekersassistent IS een MBO opleiding.

Je hebt nodig: een diploma vmbo-diploma kl,gl of tl (bijvoorkeur met een van de vakken wiskunde, natuurkunde/scheikunde of biologie.
Meer lezen kun je op: http://www.regiocollege.nl/Opleidingen/VindJeBeroepsopleiding/ApothekersassistentBOL/Pages/Introductie.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
En ga gewoon even naar je mentor of een decaan op je school en vraag hem/haar met jou te zoeken naar een opleiding in de buurt en de precieze mogelijkheden voor jou en jouw situatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een MBO-opleiding op niveau 3 of 4 volgen. In jouw geval niveau 3, omdat je VMBO niveau 3 volgt. Op MBO niveau 3 kun je alleen apothekersassistent in een apotheek worden en met MBO niveau 4 ook in een apotheek van het ziekenhuis, omdat men daar o.a. met cytostaticaproducten werkt voor infusie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vmbo niveau 3 bestaat niet.
Het vmbo bestaat uit de basis, kader, gemende en theoretische leerwijk.
Niveau 1,2,3 en 4 heb je alleen op het MBO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, vmbo3 zegt alleen iets over het derde leerjaar op het vmbo maar niet over het nivo (basis-kader-gemengd-theoretisch: http://www.goeievraag.nl/vraag/vmbo.318810
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leerwijk = leerweg trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het onderwijs worden deze richtingen ook wel in niveau's uitgedrukt. Ik heb zelf VMBO-TL gevolgd, maar docenten hadden het voornamelijk over niveau VMBO niveau 4.
De opleiding apothekersassistent is een driejarige MBO opleiding op niveau 4. Het valt onder de zogenaamde "Assistent Gezondheidszorg", waar ook tandarts- en doktersassistent bij horen.
Er zijn in Nederland meerdere ROC's waar die opleiding wordt aangeboden. Je kunt er naar toe met je VMBO-diploma. Je moet wel kader of gemengd of theoretisch hebben gedaan dan. (Als je nu op basisberoepsgericht VMBO zit zul je eerst op een lager niveau in het MBO moeten beginnen.)
Zoals Pelle ook al zegt: vraag op school aan je decaan om meer informatie. Hij of zij weet er alles van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding