Mag je een opleiding volgen naast een wajong uitkering?
Ik heb een wajong uitkering sinds 2006 ( dus val in de oude wajong) en ben 80-100% afgekeurd destijds.
Nu zou ik graag weer een opleiding willen gaan volgen ( in de zorg) via NHA ( thuis studie) eerst niveau 2 nog 6 maand afmaken ( door vrijstellingen zo kort) en dan wil ik 2 jaar niveau 3 doen. Dus dat zijn dus 2 opleidingen van totaal 3 jaar.
Mijn vraag is blijf ik tijdens mijn opleiding de wajong behouden?
En is het mogelijk om de beide opleiding vergoed te krijgen? Ik las ergens dat ze maar 1 jaar vergoeden?
Nu ben ik bang dat ik alleen niveau 2 mag afmaken en dan mijn wajong stopt dat ze zeggen jij hebt je diploma nu moet je gaan werken.. en ik wil erg graag als niveau 3 gaan werken uiteindelijk via een werkbedrijf ofzo ( dat zoek ik tegen die tijd wel uit hoe/wat)
Ik wil echt super graag weer gaan werken en van mijn uitkering af, omdat ik nu al jaren in een isolement zit en geen leven heb.
ps, ik ben wel al 25 jaar dus 28 als ik alles afgerond is en ik eventueel kan proberen te gaan werken, of maakt dat niet uit denken jullie? word ik met die leeftijd nog wel aangenomen zonder ervaring?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.