Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Studeren in Amsterdam en wonen in Rotterdam. Is dit te doen?

Zijn er een aantal mensen studenten die wonen in Rotterdam, maar studeren in Amsterdam? Ik ben namelijk zelf van plan om na de zomervakantie te gaan studeren aan de UVA in Amsterdam, maar ik woon (en blijf wonen) in Rotterdam. Ik kijk heel erg op tegen het reizen en daardoor ook tegen de studie, terwijl het wel echt de studie is die ik wil doen. Helaas zijn er geen universiteiten dichter bij huis die deze studie ook hebben. Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Tsja, dat is nogal subjectief natuurlijk. Welke reistijd is voor jou acceptabel? Zelf reis ik ongeveer 1,5 uur van deur tot deur tussen school en huis. Wat mij betreft is dat geen enkel probleem. Ik heb dan mijn dagelijkse dosis riooljournalistiek er weer op zitten dankzij de Metro en de Spits. Ik lees ook wel eens iets school gerelateerds indien we niet als 'sardientjes in een blik' in de bus zitten. Maar al met al houd ik er wel van om 'onder de mensen' te zijn in het OV.

Ik ken ook zat mensen die nog veel langer reizen dan ikzelf, maar ook mensen die 30 min al lang vinden. Ga dus voor jezelf na; welke reistijd is acceptabel? Ga desnoods een keer in de spits naar je school zoals je dat straks ook zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijke overwegings punten hebben niet zozeer betrekking op de reistijd TUSSEN Amsterdam en Rotterdam, maar over de reistijden IN Rotterdam en IN Amsterdam want daar gaat de meeste tijd in zitten. Als je in Amsterdam een kamer zou hebben in een qua reistijd slechte locatie terwijl je in Rotterdam dicht bij het station woont dan ben je in Rotterdam misschien beter uit.
Overigens, als het de studie is die je echt wil gaan doen, zal je er ook wat voor over moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing