Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ov-kaart is geldig tot 2015, betekent dat dat mij stufi. dan ook verlopen is?

Aangezien je er 10 jaar voor krijgt toch, om je diploma te halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je hebt 4 jaar recht op een OV kaart en basisbeurs van de DUO. Daarna is je kaart volgens mij nog 1 jaar geldig en kun je die gewoon gebruiken om op saldo te reizen.
Het is ook mogelijk om na die 4 jaar nog bij DUO een leenbeurs aan te vragen, dit kan geloof ik nog een extra 3 jaar. Dan kun je ook een OV kaart lenen, dat zul je dan nog een extra jaar op je oude kaart kunnen krijgen en daarna zul je waarschijnlijk een nieuwe moeten aanvragen.

De 10 jaar die je krijgt om je studie af te ronden is ook precies dat. Je hebt 10 jaar de tijd om een diploma te halen, als dat niet lukt moet je alles terug betalen. Dus je studiefinanciering die je 4 jaar 'gratis' gehad hebt en ook de kosten van je OV kaart die je 4 jaar op hun kosten hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor die tijd klaar bent, moet je voor de vijfde werkdag van de eerste maand, nadat je gestopt bent je reisproduct stop zetten. Ga je langer door met studeren, moet je je reisproduct verlengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing