Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een universiteit opleiding die dicht in de buurt komt van de HBO studie Communicatie?

Ik doe dit jaar eindexamen VWO, ik zou graag in de reclame wereld willen werken of bij een tijdschrift of iets in die richting. Communicatie zou hiervoor de beste opleiding zijn. Maarrrr.. dit is HBO, ik vind het best zonde als ik HBO ga doen, maar ik kan gewoon niks leuks vinden dat op de Universiteit is. Kan iemand mij een voorbeeld geven van een studie op de universiteit die ook deze richting op gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
785
paulus811
12 jaar geleden
Wat is er zonde aan een HBO opleiding? Ik wil niet lullig doen, maar de manier waarop de vraag geformuleerd is, vind ik niet op universitair niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, ik doe ook geen universiteit he... -_- ik vind het zonde omdat ik dus universiteit wel zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarnaast zijn er nu teveel universitair opgeleide mensen en zoekt het bedrijfsleven vooral Hbo'ers.
paulus811
12 jaar geleden
xLiiS, foutloos formuleren leer je niet meer op de universiteit. Maar als je denkt dat je het kunt, moet je je door mij niet tegen laten houden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dan lijkt mij Communicatie- en informatiewetenschappen een prima keuze. Hier een voorbeeld van de Universiteit Utrecht, maar er zijn meer universiteiten (o.a. Amsterdam)
http://www.uu.nl/university/bachelors/nl/ciw/Pages/default.aspx

Aan de linkerkant van de site zie je allemaal links: vooral via het 2e gedeelte van de links kom je veel meer te weten.

Hier ook nog een uitgebreide forum-thread, waar mensen discussieren over deze opleiding:
http://forum.ellegirl.nl/showthread.php?512527-UvA-Communicatiewetenschappen

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xLiiS zoekt een opleiding op InHolland niveau, met een universitaire graad als beloning. Ik mag hopen dat die niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan lees jij veel meer in de vraag van xLiiS dan dat ik er in lees. Ik vind het een doodnormale vraag, en de vraagsteller wekt nergens de indruk dat hij een universitair papiertje wil hebben, en op HBO nivo wil studeren. Als je "meer" wilt dan HBO dan is daar m.i. niets mis mee.
Communicatiewetenschap. Of communicatie- en informatiewetenschappen, letterkunde, of taalwetenschap. En nog veel meer.

Ik vind het trouwens meer 'zonde' om een WO-opleiding te kiezen die je niet echt leuk vindt, dan een HBO-opleiding te kiezen omdat je niets leuks kon vinden op WO. Maar da's mijn mening. Er zijn overigens zeker wel verwante wetenschappelijke studies.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier een overzicht van wetenschappelijke communicatie studies: http://www.kiesjestudie.nl/studierichtingB08-Communicatie.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn collega heeft communicatiewetenschappen gestudeerd,
op de universiteit in NIjmegen, ik neem aan dat deze studie
nog bestaat, want hij is nog jong.En ik denk dat dit wel
in de buurt komt van de studie op de HBO, maar vergis je niet, een studie op de universiteit, is zwaarder, dan die op
de HBO
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding