Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor cijfers moet ik hebben in de brugklas mavo voor de havo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat niet beter aan je mentor/mentrix vragen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Dat verschilt per school, maar met een 7 of hoger gemiddeld moet het vast wel lukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is voor iedere school weer net anders. Vraag het je mentor, die heb je vast in de brugklas. Mentoren zijn blij met zulke vragen! In ieder geval is het zo dat je niet alleen 9 en 10 hoeft te schoren, maar met alleen 6 en 7 red je het niet denk ik. Het gemiddelde van de cijfers zal wel ong. 7.5 moeten zijn. Belangrijk is ook dat je goed scoort voor Ned. Eng en Wisk. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat ook in de brugklas op mavo, maar vond het erg makkelijk ik had veel achten een enkele 9 en een paar zevens. Meestal ga je niet meteen door naar havo maar doe je mavo/havo daarna kan je kiezen wat je gaat doen.
Veel succes,
Je kan het altijd vragen!
ook is het belangrijk dat je instelling goed is en dat je altijd je huiswerk af hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is voor iedere school anders. Bij mij op school heb je een 7.0 nodig. Ik denk dat dat bij de meeste middelbare scholen zo is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons is het dat je voor de drie belangrijkste vakken sowieso 2 6en moet hebben en maar 1 5 mag hebben, maar dat verschilt wel van school tot school. ik zou het eens aan je mentor vragen voor de zekerheid ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 1 x 5 en 2 x 6 is het echt niet mogelijk om van MAVO klas 1 naar HAVO klas 2 te gaan!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onze school wel :3
Ik ben op Mavo geslaagd met allemaal zevens en achten, nu zit ik in Havo 5 en haal ik alleen maar zesjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij moeten om van MAVO naar HAVO op te stromen op elk vak gemiddeld een 7.5 staan. Bij ons gaat het dan ook nog met leergedrag, werkhouding enzo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook van mavo naar havo gegaan, moest een 7 of hoger hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de school waar ik werk is een 7 gemiddeld zeker niet genoeg om de overstap van MAVO 1 naar HAVO 2 te maken. De cijfers moeten liever rond de 8 zijn, en daarnaast moet de leerling een goede werkhouding hebben. Natuurlijk wordt er ook gekeken naar de vakken; Nederlands, Engels en wiskunde moeten zéker boven de 7,5 zijn. Die regels zijn in het belang van de leerling, want je hebt er niks aan als je de overstap maakt en vervolgens op de HAVO blijft zitten.
Doe gewoon je best, maak je huiswerk, laat zien dat je het kunt en wilt. Meer kun je niet doen. En als je gewoon Theoretisch afmaakt kom je er ook wel hoor! Een goede MBO-opleiding doen later en misschien nog wel doorleren op het HBO is dan ook mogelijk.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vriendin zit in mavo en heeft een havo scorenlijst dit beteknt op onze school.
Alle kernvakken een 7 en de rest allemaal hoger of een 8.
Als je net als mijn vriendin een 9 voor alles staat mag het zeker wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding