Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn doelstelling(en) bepalen?

Hoi!
Ik ben op dit moment bezig om een marketingplan te schrijven voor een nieuw product. Het is een school opdracht voor het vak Marketing. Nou verloopt het schrijven van een marketingplan wel oke, alleen loop ik elke keer vast bij het kopje ''doelstelling(en)''.

Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat hiermee bedoeld word en ik vind mijn leraar / klasgenoten best moeilijk te begrijpen. Niet omdat ze vaag uitleggen, eerder omdat ik het vak zelf moeilijk vind. Maar dat terzijde.

Ik hoef niet per se SMART te formuleren, zou mooi zijn natuurlijk maar ik wil het voor mijzelf zo makkelijk mogelijk houden. Heeft iemand een uitleg of website waar het eigenlijk best makkelijk beschreven staat?

Alvast bedankt :)!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is veel simpeler dan je denkt: welk doel wil je halen? Stel je schrijft een marketingplan voor een nieuw product en je hebt als doel om binnen 1 jaar 50% van de Nederlandse bevolking (kan natuurlijk bijna niet, maar als voorbeeld) kennis te laten nemen van het product. Dan wordt je doelstelling: Binnen één jaar moet 50% van de Nederlandse bevolking op de hoogte zijn van mijn product. Dan is hij smart en zegt hij in 1 zin wat je wilt bereiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus eigenlijk kan ik het kopje ''doelstelling'' met bijvoorbeeld 1 zin in mijn verslag verwerken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, eigenlijk wel. Ik weet verder niet waarvoor je het moet schrijven en welke eisen eraan gesteld moeten worden, maar mij is het geleerd om in de inleiding het een en ander te vertellen over het onderwerp en dat je dan wilt uitzoeken: (en dan hier de doelstelling).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: