Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn kinderen uit de tweede klas ook bruggers? Of zijn dat alleen kinderen uit de eerste klas? (op middelbare school)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Op de meeste scholen ben je in de tweede geen brugger meer tenzij je school 2 jaar brugklas heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alleen uit de eerste ben je een brugger.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
alleen kinderen uit de 1e klas worden brugpiepers, bruggers, brugwuppen, wuppen, etc. genoemd tenzij je er in de 1e klas ouder uit ziet of in de 2e (misschien zelfs 3e) klas juist jonger (als een 1e klasser) uit ziet.

Toegevoegd na 1 minuut:
* juist jonger (ZOALS een 1e klasser) uit ziet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn scholen met twee brugjaren. Daar Ben je twee jaar brugger .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke scholen dan? Je kunt toch maar 1 jaar in de 1e klas zitten ( tenzij je niet over gaat) en dan zit je toch naar 1 jaar in de brug van lager naar voortgezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SSGN in Nijmegen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, wat is het idee daarachter? Geven ze daar wat langzamer les, is het idee dat leerlingen nog van richting kunnen veranderen? Is het speciaal onderwijs? Ik snap het niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen heel veel middelbare scholen. Als je bijvoorbeeld in een havo/vwo klas zit in de eerste, dan zit je normaal in de tweede of in havo of in vwo. Met twee brugjaren wordt dat verlengt, hebben ze dus nog een jaar om te kijken waar je beter bij past. Dan kom je dus in de derde in havo of vwo te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooooh, dán snap ik het. :-)
Bedankt voor je uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ wilde ik ook zeggen.
Jammer van die minnen jammerrr...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dounja dank voor je + ik snap de minnen ook niet goed.
Amadea
12 jaar geleden
Maar hoe leggen die tweedejaars brugklassers dan uit dat zij geen brugpiepers meer zijn? Het wil er bij mij niet in dat zij zich echt brugklassers laten noemen...
Je hebt overigens niet van mij een min gekregen. Minners zijn vrijwel altijd anoniem, helaas.
Nee, natuurlijk niet. Dat zijn gewoon tweedeklassers. Die weten inmiddels hoe het op school eraan toegaat, en kunnen dus niet meer vergeleken worden met brugpiepers!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, hij heeft t verder goed uitgelegd in zn reacties, denk niet dat hij dat verzint.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: