Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een advocaat vinden die helpt bij problemen op school?

Als je school op verschillende punten niet deugd waar kun je dan een advocaat hiervoor inhuren?
Ik heb het er dan over als je alle bewijzen van gesprekken en klachten kunt aantonen dus niet na een klein meningsverschil maar dus echt om een groot probleem. Het liefst in Noord-Holland en het gaat dus om het onderwijs dat er wordt beloofd en niet wordt aangeboden.
Als ik het op zoek kom ik alleen bij opleidingen om jurist te worden maar niet bij een advocaat voor een leerling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaat ook zoiets als de Europese Ombudsdienst waar je online je klacht kan neerleggen.
Via bijgevoegde link kom je op die site en zie gelijk een voorbeeld van één van de vele behandelde klachten.

In de linkerkolom vind je een link via dewelke jij jouw klacht kan indienen.

Indien ik in jouw schoenen stond zou ik helemaal geen advocaat inhuren doch deze kwestie op een faire open manier trachten op te lossen.
Je kent het spreekwoord dat je met azijn geen vliegen vangt hé.
Ik zou daar willen aan toevoegen dat je altijd aan het kortste eind trekt als je niet eerst zelf tot rust komt want vanuit boosheid of ongenoegen zie je vaak belangrijke details over het hoofd en het zou jammer zijn dat jij je na het aanklagen van de school nog slechter gaat voelen omdat je niet alle kansen tot samenwerking hebt benut.
Begrijp je wat ik bedoel?

Doch als de school werkelijk 'niet deugd' dan zal jij vast niet de enige zijn die er zo over denkt en dan kan je beter een gezamenlijke 'klacht' indienen.
Indien jij werkelijk alleen zou staan met jouw klacht dan lijkt dit volgens mij eerder een persoonlijk aanvoelen en dan ga je nergens jouw gelijk halen.
Denk je hier nog eens goed over na in jouw persoonlijk belang aub?

Veel succes en fijn weekend nog!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is meer dat medeleerlingen bang zijn dat ze hierdoor een slechte beoordeling krijgen voor 'houding' en dat kan vervelend zijn bij je stagebegeleiding maar bedankt ik zal mijn best doen. Ik heb mijn hele klas en andere klassen om allemaal hetzelfde onderwerp en docent dus ik denk dat het wel goed komt... Bij de school zelf valt er niks meer te bespreken het is iedere keer weer hetzelfde liedje
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Bij je rechtsbijstandsverzekering of gewoon bij een advocatenkantoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je bij de Onderwijsinspectie zijn, zie hier: http://www.onderwijsinspectie.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in alle gevallen kan men bij de onderwijsinspectie terecht, is afhankelijk van de klacht.
Is afhankelijk van het soort probleem, voor het ene probleem dient men de klachtencommissie te benaderen en voor een andere klacht dient men bij de onderwijsinspectie te zijn, een advocaat heeft men niet direct nodig.

De meeste advocaten zijn hier niet in thuis omdat het meestal gewoon door de leerling / ouders opgelost kan worden, men krijgt voor dergelijke gevallen ook geen toevoeging wat betekent dat de advocaat behoorlijk wat geld gaat kosten.

Je kunt ook eerst even langs de rechtswinkel, daar kunnen ze vaak jou ook een heel eind op weg helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding