Ik ben jaloers op mijn broer omdat hij wel slaagde in hogeschool, wat doe ik hieraan?
Toegevoegd na 3 dagen:
Bewerken, Even wat extra uitleg hier. Ik doe nu mijn jaar opnieuw, het was wel degelijk een goede studierichting voor mij, en bewezen dat ik het aankon kon ik al, want zit nu in het tweede jaar. Eerste jaar ging erg goed, was erg gemotiveerd, maar tweede jaar is door externe factoren mislukt. Het is al de tweede studierichting in het hoger onderwijs die ik volg, eerst 2 jaar Journalistiek aan de Arteveldehogeschool. Waarbij ik ook eerst deels voor het eerste jaar geslaagd was, men jaar opnieuw deed en weer niet slaagde. Maar uiteindelijk na een rustpauze ben ik weer beginnen studeren aan de hogeschool Gent richting Sociaal Werk. Mijn broer komt recht van het middelbaar, maar was, in tegenstelling dan ik, nooit de echte student, maar ik wel, daarom is het voor mij extra pijnlijk om te zien dat het hem wel lukt. En heb ik het er moeilijk mee dat het mij niet lukt. Maarja, misschien moet ik het positiever zien en denken dat ik er op mijn tijd ook wel zal komen, maar toch, het is niet gemakkelijk.Omdat ik 'de hogeschool' als doel, als opleiding nog niet wou opgeven. Ik slaagde volledig in het eerste jaar, maar mijn tweede jaar is nu door externe omstandigheden volledig mislukt.
Toegevoegd na 3 dagen:
Mijn vraag was ook meer bedoeld in de zin van, 'hoe' geraak ik van dit gevoel af.. Ik heb meditatie/mindfullness geprobeerd maar geraak er niet echt vanaf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.